Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Měl jsem přítele v jedné velké vesnici na Moravském Slovácku. Někdy v polovině 90. let minulého století se na obecním úřadě dohodli, že vydají knihu o jejich obci. Jelikož z té vesnice pocházel jeden novinář, který žil v Brně, ale domů často dojížděl, bylo jasné, že ten bude řídit tým pracovníků. Učitel dostal za úkol napsat kapitolu a škole, ten můj přítel, který byl muzikantem, psal historii jejich dechovky, existovala snad 100 let, ...atd. Vždy mi ukazoval svoje dílo a tak jsem byl to té práce vtažen. Po nějaké době bylo hotovy všechny kapitoly, až na jednu: JZD. Na té se nebyli schopni domluvit: jedni tvrdili, že založení proběhlo standardním způsobem, druzí vypichovali, kolik bylo použito nátlaku a podrazů. Jedni popisovali, že družstvo po r. 1970 pracovalo úspěšně, druzí vypichovali, že ve vedení bylo několik neschopných, kteří se tam drželi jen díky stranické legitimaci. Několik let to trvalo, než se na této kapitole shodli. Pak kniha vyšla, ale to užby můj příel vážně nemocný.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS