Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kouzlo časů minulých: světlá perspektiva

Tak jsem nakročil do opravdové funkce na pracovišti, které bylo známo po celé republice nejen svou rozlohou, ale i svým vybavením a výsledky. A tak jsem "vyhrnul rukávy". 

Sedíme všichni pohromadě v obýváku, který slouží zároveň jako ložnice a oči máme přilepené na obrazovce televizoru Oravan. Hned, jak jsem se vrátil z vojny, koupili jsme za poslední úspory tento zázrak techniky a hltali každý pohyb na obrazovce.Televize slavila deset let svého vzniku a na obrazovku se po prve dostal náznak Večerníčku pod názvem Stříbrné zrcátko, což byly nedělní odpolední pohádky po vzoru pravidelných pohádek pro děti v československém rozhlase. V kinech se hrál film "Kam čert nemůže" a Beatles narůstala čím dál větší křídla.Vojna byla za mnou a celý život přede mnou. Nastoupil jsem už přímo na ředitelství statku a ředitel, soudruh Baráček, člen ÚV KSČ mne pozval do své kanceláře a spustil:"Tak tě inženýre vítám. Potřebujeme mechanizátora na úrovni a tak se snaž. Cosi tě v té Praze jistě naučili a slyšel jsem, že váš ročník byl jeden z prvních, který absolvoval nově vzniklou mechanizační fakultu. Jsi členem KSČ a tak to má být. Nějaký rok si tě proklepneme a zatím budeš dělat mladšího mechanizátora a Franta Škárků tě bude mít k ruce. Dostaneš motorku, abys mohl dojíždět z Karlova a objíždět hospodářství. Julinko" zavolal sekretářku, "ať mně ekonom donese platové zařazení tady inženýra". Stalo se a tak jsem se dověděl, že můj nástupní plat bude činit 1300 Kčs, což bylo o 300 Kčs více, než jsem pobíral před vojnou. Juchůůů!

Vyfasoval jsem motorku, světe div se, Jawu 350 kývačku zcela novou, neforemný mundur a místo v kanceláři. Byl jsem zaměstnancem jednoho z největších státních statků v republice, ne-li největším. Jeho katastr měl přes 10 000 ha rozčleněných do sedmi hospodářství - Tovární Dvůr, Nový dvůr, Hevlín, Velký Karlov, Mackovice, Břežany a Litobratřice. Na každém hospodářství byl kromě polností dobytek, někde sady a vinohrady, na tu dobu velmi vyspělá mechanizace a dílny. V Hrušovanech n. Jev. byly centrální provozy - Ústřední dílny, Středisko těžké mechanizace, sklady materiálně technického zabezpečení, vinné sklepy a ředitelství statku. Statek byl představován veřejnosti v republice jako ukázka pokrokového zewmědělství a skutečně všechno tomu nasvědčovalo. Tahounem pokroku byl můj nadřízený Franta Škarek a skutečnost, že od ústředních orgánů byla ruka páně otevřená právě proto, že výsledky statku byly vemi dobré. A tak se do vybavení statku dostávaly urychleně nejen nejnovější stroje, ale i celé nové, pokrokové technologie.

Tak to byla pro mne šance jako hrom a chytil jsem ji za pačesy a držel vší silou. Za rok mně nabídli přestěhování do rodinného domku v sídle ředitelství statku a tím se vyřešilo nepříjemné dojíždění do práce na motocyklu. 

Autor: Jaroslav Kašíkjaroslav | pátek 29.5.2015 5:28 | karma článku: 11,36 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kdo jinému jámu kopá....aneb...--Babiš gaunerem.

Před půl rokem by mně ani nenapadlo, že půjdu k volbám s volebním lístkem hnutí ANO. Jen okrajově jsem sledoval frontální útok na jeho předsedu, přemýšlel o presumci neviny a divil se čím dál víc. Včera mne kampaň dorazila.

1.10.2017 v 10:46 | Karma: 22,08 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Zlín

Jaroslav Kašíkjaroslav

Expedice oksroN 2017: první stovky kilometrů.

Tak pokud jste jeli také autem do Petrohradu, nic moc nového vás nečeká. A pokud se k tomu chystáte, dobře děláte. Konec konců vám o pěti dnech pobytu v něm povyprávím příště.

25.9.2017 v 7:46 | Karma: 4,82 | Přečteno: 129x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kudy, kam?

Nejenom psaním živ je člověk, ale i prací na zahrádce a k tomu je jarní a letní období přímo ideální. A není od věci připravit i povyražení, za které cesty do Norska považuji.

22.9.2017 v 5:41 | Karma: 5,52 | Přečteno: 209x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kouzlo časů minulých: kubánská padesátka.

Být na Kubě v době, kdy k vám dorazila padesátka bylo fantastické. A když k tomu připočítáme pobyt na pláži Santa Lucia nelze než pochopit, že jsou na ni nesmazatelné vzpomínky.

30.4.2017 v 7:44 | Karma: 12,21 | Přečteno: 233x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kouzlo časů minulých: v náručí Santa Lucii

Vím, známější je Varadero, my však dojeli na atlantické pobřeží na překrásnou pláž Santa Lucia, kde lze šnorchlovat u největšího korálového útesu na světě. Tak pojeďte s námi.

23.4.2017 v 8:16 | Karma: 11,21 | Přečteno: 214x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 395x
Jsem hoch jehož životem prošli všichni prezidenti tohoto státu. Tím pádem nemusím blíže uvádět svůj věk, Sudičky mně do života vložily optimismus, chuť k psaní a cestování. Všech tří darů jsem využil a využívám dosud. A tak se batoh se vzpomínkami naplnil vrchovatě a když se do něj sáhne, je tu článek pro blog coby dup. Tak občas zkuste otevřít můj blog.

Seznam rubrik